втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…

Протягом 2005-2006 років діяла «Школа Голлівуду в Україні». Запрошені викладачі читали лекції та проводили семінарські заняття. Часопис KINO-KOЛО (1997-2008) видрукував кілька матеріалів із цього приводу, що їх підготувала Аксінья Куріна, кінокритик і режисер. Зокрема, це сценарний майстер-клас кінодраматурга Річарда Креволіна та інтерв’ю з ним.


Креволін закінчив Єльський університет, отримав ступінь маґістра сценарної майстерности кіношколи Каліфорнійського університету й ступінь маґістра драматургії та художньої літератури Університету Південної Каліфорнії (обидва ВНЗ – в Лос-Анджелесі). Викладав сценарну майстерність в останньому, а також в університеті „Пеппердайн” (у місті Малібу, Каліфорнія), Редлендському університеті та в Ітака-коледжі. Автор кількох книжок зі сценарної майстерности: „Написання сценаріїв із душі”/Screenwriting From The Soul, „Керуй своїм життям”/Pilot Your Life, „Як адаптувати все, що завгодно, у сценарій”/How To Adapt Anything Into A Screenplay. Креволін їздить по світу, проводить семінари й майстер-класи для студентів. І таким чином опинився на батьківщині своїх предків (вони еміґрували з теперішніх України й Білорусі) Хороша, взагалі, ідея для оповідання в жанрі альтернативної історії: справді – де був би той Голлівуд, якби не еміґрація євреїв до США із зони осілости в Російській імперії?.

Аксінья Куріна: «Все, про що говорить Річард Креволін, перегукується з американськими підручниками з драматургії. Манера викладу не патосна, викладач постійно звертається із запитаннями до зали. Сам же Креволін нагадує персонаж якогось голлівудського фільму: засмаглий, спортивний, із білозубою посмішкою та почуттям гумору. Весь час жартує. І зберігає при цьому баланс політкоректности й інтелекту. Скажімо, розповідь про вміння створювати образи, що приваблюють глядачів, проілюстровано прикладом трьох роликів про презервативи. Ролики смішні й дуже ефектні. У першому герой іде вулицею в супроводі натовпу переодягнених білими пухнастими зайчиками дорослих чоловіків (костюми сперматозоїдів змушують пригадати "Все, що ви хотіли знати про секс, але боялися про це спитати" Вуді Аллена), які, помітивши симпатичну жінку, стрімко біжать назустріч. Але за допомогою комп'ютерної графіки виявляються в останню мить закритими в гігантський презерватив. Другий ролик – коли немолода єврейська мати вривається в кімнату дорослого сина й дістає ґумовий виріб із кишені халата. І третя реклама – з гістеричною дитиною в супермаркеті й мовчазним батьком-страдником. У фіналі з'являється слоґан: "Користуйтеся презервативом!" Креволін, пояснюючи завдання, наводить приклад, що на семінарах для лікарів показували світлини людей на останніх стадіях СНІДу. Знімки страшні й ефективно залякують. Але досягти мети можна й без залякування. Цілком. Глядача Креволін вимагає зачарувати».

На сайті СМ можна ознайомитися і з записом майстер-класу Річарда Креволіна, і з інтерв’ю з Річардом Креволіним, що є помічними матеріалами в осягненні сценарної теорії…

Коментарі