втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…

Вже п’ятий рік поспіль в Києві любителі кіно матимуть змогу ближче познайомитися з найцікавішими стрічками останніх років країн-сусідів України. Цього року у програмі фестивалю представлені фільмів з України, Польщі та Туреччини. Всі кінопокази супроводжуватиме дискусія. Організаторами кінофестивалю є Дискусійний Кіноклуб Національного центру театрального мистецтва ім. Леся Курбаса та Польська федерація ДКК.

Почесний гість Фестивалю – Кшиштоф Зануссі.

Зустріч із режисером відбудеться у суботу, 4 жовтня о 20:00 у НЦТМ ім. Леся Курбаса. Вхід вільний.

Під час зустрічі глядачі матимуть нагоду поспілкуватись із майстром, зокрема обговорити його нову книгу «Час помирати», що цього року була представлена на Форумі Видавців у Львові.

Першою повнометражною стрічкою Кшиштофа Зануссі стала картина «Структура кристалу» (1969) – один з найзначніших фільмів у творчості режисера. На думку критиків – найважливіший період творчості режисера припадає на 70-ті рр. ХХ ст. У цей час К.Зануссі створив свої найвідоміші фільми – Сімейне життя (1970), Ілюмінація (1972), Квартальний баланс (1974), Захисні барви (1976), Константа (1980), Контракт (1980).

Хоча ім’я Кшиштофа Зануссі пов’язували із напрямком т. зв. третього кіно (генерація кінематографістів, які прийшли до кінематографу у період, коли «польська школа» відійшла на другий план), який пізніше асоціювався із напрямком «кіно морального неспокою», він не був одним з багатьох. Кшиштофу Зануссі вдалося створити свою власну формулу авторського кіно. Майже завжди режисер обмежується сучасною тематикою, уникаючи звернення до традицій. К.Зануссі принципово адресує свої картини досить вузькому колу найвибагливіших глядачів. Режисер створює інтелектуальне кіно. У своїх фільмах він шукає відповіді на питання, що постали перед польською інтелігенцією періоду стабілізації. Кожен з героїв фільмів Кшиштофа Зануссі має свою власну життєву позицію. Режисер не оцінює і не критикує позиції своїх героїв, не висловлює власної точки зору, залишаючись пасивним спостерігачем. Фільми Зануссі особливо до вподоби молодим глядачам. Молодь бачить у режисері розумного співрозмовника, з яким цікаво дискутувати. Його фільми мало емоційні, це – кіно холодного розуму. Фільми режисера спонукають глядача до власних висновків. Можливо, саме тому ось уже сорок років ці картини користуються неабиякою популярністю глядачів в усьому світі.

Цього року фестиваль підсумує новий фільм метра польського кіно Анджея Вайди «Валенса. Людина з надії», що являє собою третю, завершальну частину знаменитої кінотрилогії. Зняти цей фільм було давньою мрією Анджея Вайди: «… було абсолютно ненормально, що ми, поляки, після стількох років не зробили фільм про цю людину. Якщо задуматися, то Валенса є і нашим продуктом, це ми, польська інтелігенція, виховали безліч простих робітників до рівня державних діячів. Виховали нашою літературою, нашими фільмами».

Показ фільму «Валенса. Людина з надії» відбудеться 5 жовтня о 19:00 у НЦТМ ім. Леся Курбаса. Вхід вільний.

Анджея Вайду вважають одним з засновників Польської школи кіно. В основу більшості фільмів покладено літературні твори. 1978-1983 – очолював Спілку Кінематографістів Польщі. У 1994 році організував Японський Центр Мистецтва і Техніки Manggha у Кракові. У 2000 році Анджей Вайда отримав почесний «Оскар» за внесок у світовий кінематограф. Він став першим польським кінематографістом, удостоєним цієї нагороди. 2002 року заснував у Варшаві Школу Кінорежисури Анджея Вайди.

Як політичний діяч був причетний до політичного руху Солідарність. Разом з іншими польськими інтелектуалами виступив на Гданській Судноверфі у переломний момент польської історії 1980 року. У 1989-1991 рр. був сенатором РП.

**
ПРОГРАМА ФЕСТИВАЮ

3 жовтня
18:30 – ВІДКРИТТЯ ФОТОВИСТАВКИ «КІНОПОСТАТІ. КОЛАЖ ЖИТТЯ»
19:00 – ВІДКРИТТЯ ФЕСТИВАЛЮ
«КРАСНА МАЛАНКА» (2013), реж. Дмитро Сухолиткий-Собчук, 90 хв.
«ОБЛИЧЧЯ» (2014), реж. Нікон Романченко, 25 хв.

4 жовтня
14:00 – 16:00 – ДО 120-РІЧЧЯ З ДНЯ НАРОДЖЕННЯ ОЛЕКСАНДРА ДОВЖЕНКА
ФІЛЬМ «СУМКА ДИПКУР’ЄРА» (1927), 48 хв.
УКРАЇНСЬКА ДОКУМЕНТАЛІСТИКА 80-х: КРИТИЧНА ШКОЛА
«ЗАВТРА СВЯТО» (1987), реж. Сергій Буковський, 20 хв.
«СТІНА» (1988), реж. Ізраїль Гольдштейн, 20 хв.
«ДАХ» (1989), реж. Сергій Буковський, 20 хв.

16:00 – 18:00 – РЕТРОСПЕКТИВА РЕЖИСЕРА НУРІ БІЛЬГЕ ДЖЕЙЛАНА (Туреччина)
«КОКОН» (1995), 18 хв.
«ВІДЧУЖЕННЯ» (2002), 110 хв.

18:00 – 20:00 - НОВІТНЯ УКРАЇНСЬКА ДОКУМЕНТАЛІСТИКА
«ПРИСМЕРК» (2014), реж. Валентин Васянович (Україна), 61 хв.
«ВІЙНА ЗА ВЛАСНИЙ РАХУНОК» (2014), реж. Леонід Кантер, Іван Ясній

20:00 – ВІЧ-НА-ВІЧ. ЗУСТРІЧ З ГОСТЕМ ФЕСТИВАЛЮ РЕЖИСЕРОМ
КШИШТОФОМ ЗАНУССІ (ПОЛЬЩА)

5 жовтня
14:00 – 16:00 – РЕТРОСПЕКТИВА РЕЖИСЕРА НУРІ БІЛЬГЕ ДЖЕЙЛАНА(Туреччина)
«ПОРИ РОКУ» (2006), 101 хв.
«SENI SEVEM/(ТЕБЕ КОХАЮ) ,2014, реж. Наріман Алієв (Україна), 16 хв.

16:00 –17:00 – КОРОТКИЙ МЕТР: НОВІ РЕЖИСЕРСЬКІ ІМЕНА
«СИРОЇД» (2014), реж. Софія Лаврів (Україна), 15 хв.
«QARA»(ЧОРНИЙ). 2014, реж. Новруз Хікмет (Україна), 15 хв.
«ЗНЕБОЛЮВАЛЬНЕ» (2014), реж. Валерія Сочивець (Україна), 16 хв.

17:30 – 19:00 – ПРЕМ’ЄРА ФІЛЬМУ
«ЖУЧОК» (2014), реж. Алла Пасікова (Україна), 70 хв.

19:00 - ЗАКРИТТЯ ФЕСТИВАЛЮ
«ВАЛЕНСА.ЛЮДИНА З НАДІЇ» (2013), реж. Анджей Вайда (Польща),
127 хв.

Коментарі



Залишити коментар

Ім'я:

Коментар: