втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…


Синопсис сценарію ігрового повнометражного фільму


Автор на основі не оприлюднених і донині архівних матеріалів ретельно і документально відтворює події першої третини минулого століття. «Місто з химерами» – розповідь історично достовірна і водночас детективно-містична. Знаний київський будівничий Владислав Городецький став леґендою ще за життя. Жоден з більш як сотні чудових київських архітекторів не привертав такої широкої уваги. Це синопсис сценарію про життя зодчого, життя багато в чому більш неймовірне, ніж найсміливіші вигадки. А Київ – місто найвищого творчого злету Городецького – і досі приховує багато таємниць…

Синопсис сценарію створено на основі однойменної книжки Олеся Ільченка, що вийшла друком у видавництві «Грані-Т» 2009 року.
Роман
був визнаний читачами «Найкращою українською книгою 2010 року» за опитуванням журналу «Корреспондент».
«Місто з химерами» також увійшло до п’ятірки фіналістів конкурсу «Книга року Бі-бі-сі – 2009».

Кожне старовинне місто має свої загадки. Київ – не виняток. «Місто з химерами» (у формі документального культурологічного детективу з елементами містики) розповідає про долю і творчість видатного архітектора Владислава Городецького, який вчився в Одесі, здобув вищу освіту в Петербурзі, сягнув творчого злету в Києві на початку ХХ століття, плідно працював у Польщі в 1920-х роках і завершив свій життєвий і творчий шлях у Персії, в січні 1930 року. Основні події розгортаються в сучасному й старому Києві, але разом із Городецьким майбутній глядач помандрує на Алтай, до Африки, Персії…


Владислав Городецький на африканському полюванні біля вбитого носорога

…Влад і Артем, двоє київських юнаків, знаходять на одній з опор старого мосту в центрі міста дивний предмет: герметично закриту свинцеву рурку. В ній виявляються давні документи, листи, креслення, які, як потім з’ясовується, належали архітектору Городецькому. Серед знайденого найзагадковішим є аркуш паперу, на якому друзі виявляють тайнопис. Це зображення трикутника й незрозумілі літери. Влад і Артем крок за кроком розплутують стару загадку міста і самого будівничого.

Паралельно йдеться і про самого Городецького, його життя, життя старого Києва, міста, повного легенд, таємниць і містичних явищ.

За зовнішнім образом Городецького, – модного будівничого, улюбленця жінок, вправного стрільця і мисливця, перед читачами постає людина, яка мусить боротися із тими темними, потойбічними силами, які штовхали на манівці й муки багатьох митців, починаючи з доктора Фауста. В снах до Городецького приходить Змій – персонаж багатьох київських легенд, аби диктувати волю того, хто є вічним антагоністом Творця, будувати саме те і для того, аби сили зла перемогли в Києві.

Дружина Городецького, Корнелія Марр, відчуває щось недобре із чоловіком і прагне допомогти Владиславові.

Городецький намагається створювати свої споруди так, аби протидіяти лихим планами темряви щодо міста. Навіть свій архітектурний шедевр – «Будинок з химерами» - архітектор зводить так, щоби порушити плани сил зла.

Зодчий вирішує протиставити створюваному фатальному трикутнику сатанинських споруд довкола сакрального серця міста, собору Святої Софії, свій трикутник – трикутник храмів різних конфесій.

Наші сучасники – Влад і Артем – крок за кроком дізнаються про ту боротьбу архітектора, про страшний план сил темряви щодо Києва.

Вони розшифровують значення зловісного трикутника зі споруд, що і досі оточують Софію Київську (це реальні, містичні за духом будинки, які є в сучасному Києві). Молоді люди (і читач) дізнаються багато нового про Київ початку ХХ століття, про реалії тодішнього життя, побут киян.

Городецькому зрештою стає відомим, чому в місті стільки будинків і споруд несуть на собі скульптури й зображення потвор, демонів, усякого чортовиння. Виявляється, що і кілька його колег працюють під «диктовку» сил, яким не можуть опиратися.

В час нервової напруги митця в долі Городецького з’являється молода жінка, Ірена, яка закохується в архітектора. Саме вона й заховає на старому мості послання-попередження Городецького киянам ХХІ століття.

Мандрівки на Алтай, а згодом до Африки, на кількамісячне полювання, багато в чому змінюють Городецького. Він глибше усвідомлює свою місію і вирішує боротися до кінця.

Перша світова війна, війна в Україні, наступ червоних у 1920 році змушують Городецького покинути Київ. Він працює в Польщі, на батьківщині предків. Але шах Персії запрошує знаного архітектора до своєї країни – створити новий палац… Городецький сподівається, що саме в Персії від завершить свій трикутник храмів і зруйнує плани Змія…

Коментарі