втілене

  • «Кров’янка»

    Короткометражний ігровий фільм режисера й сценариста Аркадія Непиталюка «Кров’янка» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Сказ»

    Короткометражний ігровий фільм режисерки й сценаристки Марисі Нікітюк та співсценариста Дмитра Сухолиткого-Собчука «Сказ» (2016) за однойменним сценарієм…

  • «Перед виборами»

    Короткометражний ігровий фільм режисера Володимира Адамчо «Перед виборами» (2016) за однойменним сценарієм Олександра Геревича…

Віктор Глонь, СМ

«Нова Людина-павук»/ The Amazing Spider-Man, що в українському кінопрокаті від 5 липня, береться розповідати про не-такі-нові речі й не дуже по-новому. Втім, достатньо ефектно, особливо, якщо дивитися на це через 3D-окуляри.

Перш за все, піднімається давня тема статевого дозрівання. Пересічний американський підліток Пітер Паркер живе зі своїми дядьком та тіткою, бо його батьки загинули ще коли він був малою дитиною. Загадковість їхньої смерти не дає хлопцеві спокою, хоча на своїх опікунів йому нема чого жалітися – ще б пак, адже це Мартін Шин та Саллі Філд! Ні, звісно, вони не грають самих себе, але й запропоновані режисером Марком Веббом ролі не дуже-то й грають.

The Amazing Spider-Man

Ще Пітерові Паркеру подобається дівчина зі школи – Ґвен Стейсі, яку зіграла Емма Стоун. Перед цим вона з’явилась у фільмі «Допомога», де по закінченні коледжу повернулася до рідного штату Міссіссіппі щоб визволяти чорношкірих хатніх працівниць від утисків сеґреґації 1960-х. Можливо, тому її повернення до школи виглядає не надто переконливо.

Але й сам 29-річний Ендрю Ґарфілд у ролі Пітера Паркера вже не дуже вміщається за шкільною партою. Та, власне, і не намагається – режисер нам і так дає зрозуміти, що перед нами парубок-мастак: і якогось лузера зі школи врятує від хуліґана, і складне рівняння розв’яже.

Такі рівняння розв’язував і його батько аж до самої смерти. Пітер Паркер з’ясовує, що він працював на компанію OsCorp, і вирішує туди навідатись. Пускають туди тільки по перепустках, але це Пітера зовсім не зупиняє, – перед нами ж не якийсь там простак, – він просто представляється іншим ім’ям і спокійнісінько проходить уперед разом із екскурсією для студентів.

The Amazing Spider-Man

На екскурсії розповідають, що компанія проводить у своїй лабораторії експерименти з реґенерації людських органів. Тут Пітер відривається від гурту і його кусає піддослідний павук… а решта історії вам відома. Спочатку Пітер помічає в собі небачений приплив сил і апетиту, вчиться лазити по стінах, а потім чіпляє собі на руки апарати для випорскування штучної павутини і – voila! – наш герой літає чіпляючись павутинням за хмарочоси. Крім того він ще й вчить лабораторного доктора Курта Коннорса нібито правильній формулі реґенерації тканин.

Словом, увесь цей успіх так сильно впливає на Пітера, що він і додому перестав вчасно повертатися, і взагалі слухатися своїх опікунів. Така ситуація не могла не спричинитися до сварки внаслідок якої Пітер грюкає дверима і йде купувати пиво, а Мартін Шин біжить за ним небезпечними нічними вулицями. Поки Пітер збирався перехилити бляшанку пива, лунає постріл, яким дрібний злодій вбиває дядька.

Пітер остаточно перетворюється на Людину-Павука у пошуках вбивці. Тим часом, доктор Коннорс під тиском нелюдів із корпорації OsCorp перетворює себе на гігантського ящура і починає тероризувати місто. А Ґвен закохується в Пітера, дізнавшись, що він і є Людина-Павук. Хоча він їй ніби і до того подобався.

The Amazing Spider-Man

Якщо «стара» «Людина-Павук» режисера Сема Реймі багато в чому зосереджувалася на неможливості невдахи Пітера Паркера досягти будь-чого – включаючи кохання – без перетворення на супергероя, то новій Людині-Павукові взагалі не потрібно ним бути – він би і з Ящуром знайшов спосіб упоратися, без своїх надприродних здібностей-бонусів, головна користь з яких – ефектні польоти у 3D Нью-Йорком. Тим паче, Ящур тут не простий лиходій – він жертва примх «одного відсотка» найбагатших капіталістів, на противагу яким маємо не саму лише Людину-Павука, а й гурт представників «дев’яноста дев’яти відсотків» простих працівників – у нашому випадку, операторів будівельних кранів, що допомагають Павукові видертися на вершину хмарочоса (дістатися до того самого верхнього відсотка), щоб спробувати зупинити лиходіяння суперника.

Та й Ґвен теж не сидить сором’язливо без діла і не перетворюється на жертву, яку треба рятувати – радше, вона сама рятує супергероя то від наклепів свого ж батька-полісмена, то від безпосередньої смертельної загрози.

Наприкінці фільму вчителька розповідає, що в літературі, на її думку, існує тільки один сюжет: «Хто я такий?». Але Пітер Паркер не звертає на це уваги, бо запізнюється на урок. Якщо глядачам теж не даватиметься відповідь на це питання, вони завжди зможуть спробувати її пошукати у сиквелах «Нової Людини-Павука», які, безперечно, періодично з’являтимуться.

Коментарі